Trygghet er det viktigste når pasienter blir henvist til Fredrikstad Dyrehospital. Trygghet skapes gjennom fokus på faglig kvalitet, informasjon og service gjennom hele behandlingen.
Vi liker å si at vi tar oss like godt av andres pasienter som våre egne, dog uten å glemme at de ikke er våre. Det er dette vi mener med trygghet for deg som henvisende kollega. Dette er vi veldig bevisste på, og vi vil derfor gjøre vårt ytterste for at dine kunder får en positiv opplevelse av oss, og dermed også av deg.
Henviste pasienter undersøkes og behandles utelukkende for de problemstillinger de er henvist for. De får ikke utredet andre problemer eller utført rutinebehandlinger uten at det er avtalt med deg. Som henvisende veterinær vil du etter avsluttet behandling motta utførlig informasjon om diagnose, behandlinger og eventuell oppfølgende behandling.
Henviste klienter vil få tilsendt en informasjonsbrosjyre som beskriver forholdene omkring henvisning til Fredrikstad Dyrehospital, veibeskrivelse, hotelltilbud samt hvilke begrensninger som gjelder i forhold til andre behandlinger enn den som pasienten er henvist for. Du kan laste brosjyren ned her.
Fredrikstad Dyrehospital tilbyr utredninger og behandlinger innen en rekke forskjellige fagområder. Har du en konkret forespørsel eller du er i tvil om vi kan hjelpe deg og din pasient, er du alltid velkommen til at kontakte oss på henvisning@f-d.no.
Hvordan henvise en pasient til oss:
Vi har to henvisningskoordinatorer som håndterer alle henvisninger. Send oss en e-post på henvisning@f-d.no eller benytt henvisningsskjemaet nedenfor.
Ved akutte henvisninger – ring oss på 907 73 335
Hva skal henvisningen inneholde:
- Kontaktinformasjon til eier
- Opplysninger om dyret
- Relevant sykehistorie
- Røntgenbilder, CT- og/eller MR-undersøkelse (DICOM-filer)
- Blodprøvesvar og andre relevante prøvesvar (cytologi, histopatologi etc.)
Send gjerne en forespørsel om forhåndsgodkjenning av eventuelle CT- og MR-undersøkelser til eiers forsikringsselskap på forhånd. Dette gjør at vi kan komme frem til endelig diagnose raskere og spare eier for ekstra besøk hos oss.
Hva skjer når vi mottar en henvisning:
Henvisningskoordinator ringer eier for å avtale time. Når timen er avtalt, sender vi en bekreftelse på timen samt relevant informasjon til eier. Du som henvisende veterinær får også en bekreftelse på oppsatt time. Vi har en målsetning om at både du og eier skal ha hørt fra oss innen 24-48 timer etter at henvisningen er sendt.
Dersom kunden avbestiller timen, vil du også få beskjed om dette